יום חמישי, 19 במאי 2011

אי שליטה על הסוגרים – לבחור את הפתרון המושלם

אחת התופעות השכיחות ביותר בגיל השלישי הינה תופעת אי שליטה על הסוגרים, היכולה להופיע בעוצמות שונות ובאופנים שונים. אולם, פעמים רבות, ניתן להיתקל במקרים של אי שליטה על הסוגרים גם בגילאים אחרים. כך או כך, תופעת אי שליטה על הסוגרים, מביאה איתה מבוכה רבה וקשיי התמודדות, הבאים לידי ביטוי בתחושות אישיות קשות ולעיתים אף ייאוש והימנעות ממפגשים חברתיים. רבים, הסובלים מבעיית אי שליטה על הסוגרים, בוחרים שלא לשתף את הרופא המטפל שלהם או את בני זוגם ובני משפחתם לאור התחושות הקשות, שמעלה בעיה זו, ולכן נמנעים מטיפול הולם, שיכול לשפר את מצבם ולעיתים אף להעלים את התופעה באופן מלא.

הסיבות לתופעת אי שליטה בסוגרים רבות ומגוונות: בעיית אי שליטה בסוגרים יכולה להיגרם כתוצאה ממחלות עצבים שאינן מאפשרות שליטה על הסוגרים, מחלות קשות כמו ניוון שרירים, סיבוכים מניתוחים שונים ועוד. תופעת אי שליטה על הסוגרים עלולה להגביל באופן משמעותי את הסובל ממנה ולכן דורשת פתרונות יעילים ונכונים. מכיוון שסיבותיה של תופעת אי שליטה בסוגרים רבות ומגוונות, חשוב להתאים את הפתרון לסיבה ולוודא כי אכן הוא היעיל והמתאים לה. כדי להתמודד עם תופעת אי שליטה על הסוגרים מומלץ להיעזר במומחים בתחום כדי לזכות בטיפול הנכון.

תופעת אי שליטה בסוגרים – מהי

תופעת אי שליטה בסוגרים מתייחסת למצבים בהם קיים אובדן בלתי רצוני של שתן בתדירות רבה, העלול ליצור בעיה בריאותית או תחושות אישיות קשות במיוחד. למרות היותה שכיחה יותר בקרב בני הגיל השלישי, ניתן למצוא נשים רבות בגילאים שונים הסובלות מבעית אי שליטה על הסוגרים וכן גם צעירים. לפחות שליש מהנשים, מעל גיל 60, סובלות או תסבולנה מתופעה זו של אי שליטה על הסוגרים, תופעה שתצריך בעקבותיה מתן מענה רפואי מתאים. תופעת אי שליטה על הסוגרים יכולה לכלול גם בעיות בריאותיות נוספות, כמו דלקות בדרכי השתן העלולות להחמיר, פצעי לחץ ואף נפילות ושברים. תופעת אי שליטה על הסוגרים, מעבר להיבטיה הפיסיים, כוללת גם תסמינים נפשיים, הנובעים מתחושת מבוכה קשה, בדידות ולעיתים גם דיכאון. ההתמודדות עם תופעת אי שליטה בסוגרים עלולה להיות לא פשוטה, ולכן הכרחי לטפל בה בהקדם ככל הניתן, באמצעות טיפול מתאים, הן במישור הפיסי והן בהיבט הנפשי.

אי שליטה על הסוגרים – הפתרונות המוצעים

ביטוייה הפיסיים של תופעת אי שליטה על הסוגרים יכולים לגרור בעקבותיהם חוסר נוחות ותחושה אישית קשה. מלבד המענה הנפשי, אליו חשוב להתייחס במסגרתו של טיפול בתופעה אי שליטה בסוגרים, מוצעים פתרונות רבים, המקלים על הסובל ממנה באופן משמעותי. ניתן למצוא חיתולים למבוגרים ופתרונות ספיגה נוספים, נוחים וקלים לשימוש, המתאימים למגוון של בעיות אי שליטה בסוגרים ומוצעים בעוצמת ספיגה שונות. במצבים אחרים ניתן מענה אחר או נוסף, הכולל התערבות כירורגית ולעיתים גם לתרופות. שילוב בין פתרון פיסי ומענה נפשי, יקל על הסובל מתופעה זו בצורה ניכרת ויאפשר לו התנהלות יומיומית נוחה יותר. מציאת פתרון הולם מוקדם ככל האפשר יכולה לחסוך עוגמת נפש רבה ותחושות קשות. הפתרונות הקלים והפשוטים למצבים, שנראים, לעיתים, חסרי תקווה, יכולים להקל ולחזק את הסובל מהם. פנייה לרופאים מומחים בתחום, שיחה עם אנשי מקצוע ובקשת עזרה ופתרונות מתאימים, חשובים בכל גיל ובמיוחד במצבים מסוג זה. חשוב לקבל טיפול מהיר ומתאים כדי להמשיך וליהנות מחיים מלאים ופעילים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה