יום רביעי, 18 בינואר 2012

אי שליטה בסוגרים - אפשר לטפל בזה!


מבוגרים רבים הסובלים מסממן כזה או אחר של אי שליטה בסוגרים, מתביישים לשוחח על כך עם הרופא המטפל. בדרך זו, ייתכן כי הם מונעים מעצמם טיפול אפשרי לבעיה, אשר עשוי להעלות בצורה ניכרת את רמת חייהם. השימוש במוצרי ספיגה למבוגרים ובפרט חיתולים למבוגרים, אינו מטפל בבעיה, אלא רק עוזר למתמודדים איתה לנהל אורח חיים תקין. במידה ואתם סובלים מתופעת אי שליטה על הסוגרים, צרו קשר עם הרופא המטפל ובדקו על אפשרויות הטיפול העומדות בפניכם.

סוגים שונים של אי שליטה בסוגרים

את בעיית אי שליטה בסוגרים, ניתן לחלק לארבעה סוגים מרכזיים, כאשר לכל סוג גורמים שונים.
אבדן יציאות מתוך דחיפות - סוג זה של אי שליטה על הסוגרים הוא הנפוץ ביותר בקרב האוכלוסייה המבוגרת. אבדן יציאות מתוך דחיפות מתאפיין בכך שהאדם מרגיש דחף עז ופתאומי לעשות את צרכיו, אך לא מסוגל להתאפק ולהספיק להגיע בזמן לשירותים. לאבדן יציאות מתוך דחיפות גורמים רבים הנעים בין דלקת בדרכי השתן או במעי עד לבעיה במערכת העצבים, הנובעת משבץ, מחלת הפרקינסון, גידולי מח או טרשת נפוצה.
דליפת צרכים כתוצאה מאמץ - סוג זה של אי שליטה בסוגרים, נפוץ יותר בקרב האוכלוסייה הנשית הבוגרת. במצב זה, האדם הסובל מהתופעה מאבד שתן או צואה באופן לא רצוני בעת הרמת משאות כבדים, התכופפות, צחוק, שיעול, עיטוש או כל פעולה אחרת העשויה להפעיל לחץ על פתחי היציאה. הגורמים למצב הם היחלשות התמיכה בספינקטרים - השרירים המאפשרים שליטה ביציאת הצואה, או היחלשות של שרירי דופן האגן.
דליפת צרכים כתוצאה ממלאות יתר של השלפוחית - מצב זה מתאפיין בעיקר באי שליטה במתן שתן ומקושי בהתרוקנות מלאה. הגורמים למצב זה רבים, החל מחסימה של השלפוחית לנטילת תרופות כאלו ואחרות אשר עשויות לגרום לאבדן תחושה באזור ועד לבעיות עצביות.
אי שליטה על הסוגרים הנובעת מבעיה תפקודית - תופעה זו נובעת ממוגבלות פיזית או הפרעה קוגניטיבית כלשהי. לרוב בבעיה זו מערכת השתן והמעיים מתפקדים בצורה תקינה לחלוטין.

לסיכום- טפלו בבעיה! פנו עוד היום לרופא המטפל

הגורמים השונים הרבים לתופעת אי שליטה בסוגרים, מצריכים דרך טיפול שונה. החל מטיפול התנהגותי - המורה להתרחק מסוגי מאכלים ומשקאות, לטיפול פיזיותרפי - אשר מטרתו לחזק את שרירי האגן ובכך לשפר את יכולת ההתאפקות. במקרים חמורים יותר ייעשה שימוש גם בטיפול תרופתי וכן התערבות כירורגית. הטכנולוגיה המתפתחת מידי יום והחידושים הרבים הקיימים בנושא, מבטיחים שגם אם לא תמצאו פתרון מושלם לבעיית אי שליטה על הסוגרים ממנה אתם סובלים, לפחות תוכלו להקל על עצמכם משמעותית. אין סיבה לבושה, פנו עוד היום לרופא ובדקו מהן אפשרויות הטיפול המתאימות לכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה